Esim - האם יש קימור?
Login:
Password:

Forgot password Register

Article


14
האם יש קימור? (Fun)
Posted 4 years ago by
Wolf_Of_Night    
Report


הארץ איננה כדור!
כך קבע ד״ר סמואל ראובת׳ם שהקדיש שלושה עשורים מחייו לחקירות ומדידות, כשהוא מוכיח שאם אין קימור - אז גם אין כדור! והארץ שטוחה.
בנוסף, כל ניסיון מדעי למדוד את עקימות הארץ עד היום, נכשל!
(למעט הסרט המזוייף שנעשה לאחרונה, לאחר שאנשים התעוררו, והממסד החליט ליצר סרט הונאה)
אבל אל תאמינו לנו, וגם לא לד״ר רואבת׳ם! ההמלצה שלנו תמיד היא: תסמכו רק על עצמכם!
תבדקו בעצמכם אם יש או אין קימור!



אפילו מתנגדיו של ד"ר סמואל רואובת'ם (Samuel Rowbotham), הודו שהוא: ״מקורי, מושחז, ויכול לדון בכל ויכוח עם כושר המצאה, שנינות ומיומנות מושלמת״. אבל מעבר לחיבתו להמצאות ולוויכוחים, עסק הדוקטור שלנו במדע מדוייק, ובחישובים גיאומטרים סבוכים, בהם שחה כמו דג בתעלת בדפורד. ומדוע בחרנו להיזכר דווקא בתעלה הזו?
מיד נבין.

אבל תחילה מעט ביוגרפיה של הד״ר שלנו, ולא ידוע לנו עליו הרבה, מאחר שמישהו כנראה מעוניין שהדוקטור וכתביו יטמנו במעמקי ההיסטוריה, בלי שנוכל לבחון את השאלה שהעסיקה את רואובת'ם במשך שלושה עשורים מחייו לפחות: האם העולם הוא כדור מסתובב, או שהוא בכלל דיסק שטוח.

אגב, הדיון הזה היה סוער ורלוונטי מאוד, והיו דעות לכאן ולכאן, ורק בעידן שלנו מסתירים זאת מאיתנו, כאילו שיש איזו ״אמת מדעית מוחלטת״ שהעולם הוא כדור, מה שמסתבר למי שטורח לעיין ברצינות לעומקם של דברים.. ולגלות שזה לגמרי לא נכון, ואם כבר אז הטענה של ד״ר רואובת'ם שהעולם בכלל שטוח, הרבה יותר מתקבלת על הדעת.

רואובת'ם היה אנגלי, שחלק מחייו התגורר בלונדון, הוא התחתן פעמיים, וראה חשיבות רבה בהפצת מחקריו המדעיים ותוצאותיהם, לכן נהג לתת שלל הרצאות, או לכתוב מאמרים, ספרים, ולדון עם כל מי שהיה נכון לשמוע, על מנת לשכנע אותו ש: ״הארץ איננה כדור״. בסוף המאה ה-19, בעיקר אודות לניסוייו, ספריו והרצאותיו, התחילה התעוררות מחודשת בנושא ׳העולם השטוח׳.

בשנת 1864 סיכם רואובת'ם את ממצאיו בספר בשם: "הארץ איננה כדור! חקירה וניסוי: מהי צורתה האמיתית של הארץ?" הוא הוכיח במחקריו שאותם העלה על הכתב, שהארץ לא נעה אלא עומדת, ושהיא שטוחה ולא כדורית, כפי שנטען.


עטיפת ספרו של ד״ר רואבת׳ם ״הארץ איננה כדור״
ניתן לרכוש את הספר באמזון

הארץ איננה כדור!
אבל איך הגיע הד״ר שלנו למסקנה מרחיקת הלכת?
ד"ר רואובת'ם ערך ניסויים רבים כשהוא מצוייד בטלסקופים, פלסי מים וכל ציוד מקצועי אחר שהיה דרוש לו לצורך המדידות, הוא הסתובב כה וכה, מצא מקומות המתאימים למחקר, והוכיח שוב ושוב שהארץ שטוחה, לאורך קילומטרים רבים, ללא סנטימטר בודד של עקמומיות או קימור.

בסדרת ניסוייו המפורסמת ביותר, רואובת'ם סייר בקיימברידג', אנגליה, בה יש תעלה באורך 32 קילומטר, הנקראת: "אולד בדפורד", (עכשיו ברור לכם למה פתחנו עם אזכור של התעלה הזו?...) ״תעלת בדפורד עוברת בקו ישר דרך "רמת בדפורד". אין בה סכרים או מכשולים מסוג כלשהו, והמים זורמים בה בקו ישר ללא הפרעה, מה שמהווה תנאים אידאליים בכדי לקבוע אם ישנה עקמומיות כלשהי.

לו חיינו על ארץ כדורית, כל נהר נחל או תעלה בה המים אינם סוערים או גליים, כמו למשל ״אולד בדפורד״, יהיו חייבים לכלול קשתיות קלה, או חצי מעגל, המתעקם כלפיי מטה, מהמקום בו נבחר להתחיל למדוד. אם העולם הוא באמת כדור - חייב להיות קימור כלשהו לאורך הנהר.


ערוץ נחל של 10 קילומטר מתוך ״תעלת בדפורד״ אותה החליט הדוקטור שלנו למדוד שלנו, תצטרך להתעקם ב - 8 מטרים, מקצה אחד לקצה השני, כך שאם שני אנשים יעמדו על גדות התעלה במרחק של עשרה קילומטרים, הם לא יוכלו לראות זה את זה, גם לא בעזרת משקפת או טלסקופ, כי הם יעלמו במורד העקמומית או הקימור.

איש מעולם לא פקפק בחישוביו הגיאומטריים של הדוקטור, כך שכל אחד, אם ירצה, וגם אם אינו בקיא במשוואות מתמטיות סבוכות, יכול לבחור שטח של 10 קילומטרים, להעמיד דגלים בדומה לניסוי של רואובת'ם, ולבדוק בכוחות עצמו האם יש או אין קימור של 8 מטרים. או פשוט להתבונן אל האופק. וכאמור: אם אין קימור, אין כדור! (כאשר עומדים על הר, או נמצאים בתהום המרחקים משתנים, אבל תמיד חייב להימצא קימור). כאשר אנחנו צופים למשל על האופק בחוף הים, נראה על פי רוב יותר מעשרה קילומטרים, ולכן נהיה אמורים לראות עקמומית או קימור ברור ונראה לעין.
אבל זה לא מה שקורה. כולנו רואים קו אופק ישר ושטוח לחלוטין.

ניסוי הסירה בתעלת בדפורד
הבדיקה הראשונה שרואובת'ם עשה הייתה לעמוד כשרגליו בתוך המים כאשר הוא אוחז בטלסקופ 20.32 סנטימטר מעל גובה המים, בעוד שותפו שייט הרחק ממנו בסירה קטנה אליה מחובר דגל בגובה 1.5 מטר.
אם הארץ הייתה כדור שהיקפו 40,075 קילומטר, עד שהסירה תגיע לגשר "וולני" במרחק 10 קילומטרים משם, הסירה והדגל אמורים להפוך לבלתי נראים לחלוטין, שהרי הם חייבים להיעלם במורד הקימור.
אולם בפועל, בכל בדיקה שעשו, כל הסירה והדגל נותרו נראים לאורך הניסוי כולו.


ניסוי הדגלים בתעלת בדפורד
בניסוי השני, ד"ר רואובת'ם הניח 7 דגלים לאורך קצה המים, כאשר מרחק של 1.6 קילומטר אחד מפריד בין דגל לדגל, והוא מונח 1.5 מטר מעל פני הקרקע. ד"ר רואובת'ם עמד עם הטלסקופ שלו מאחורי הדגל הראשון.
אם הארץ הייתה כדור בהיקף של 40,075 קילומטר, כל אחד מהדגלים היה צריך להיראות "שוקע", או נמוך יותר מזה שלפניו.

אבל זה הרבה יותר מזה. כי גם אם הארץ הייתה כדור בהיקף של מאה וחמישים אלף קילומטר, ולא כפי שמספרים לנו, שההיקף הוא מספר נמוך בהרבה, עדיין היה אמור להימצא קימור בתעלת "אולד בדפורד", או בכל מקום אחר שבו תנאים מתאימים לבדיקה באותו סגנון. אך בפועל אף סנטימטר בודד של עקמומיות לא התגלה! כל הדגלים הסתדרו בשורה ובגובה מושלמים, מה שהוכיח שהארץ ... שטוחה.


ניסוי הדגלים של ד״ר רואבת׳ם

כל ניסוי להוכיח את עקמימות הארץ עד היום נכשל
בשנת -2015 קבוצת מדענים שבו על ניסיו של רואובת'ם ברמת בדפורד, וקיבלו תוצאות זהות. ואם לא די בכך:
אנשים רבים יזדעזעו לדעת שעד היום, כל ניסוי מדעי שנערך אי פעם בכדי להציג את תנועת "הארץ" - נכשל
וכל ניסיון שאי פעם נעשה על מנת למדוד את עקמומיות הארץ לכאורה, נכשל גם כן. (באם יפיצו לכם פייק מדע או סרטונים מזוייפים בעקבות ההתעוררות המחודשת, תבדקו היטב את הנתונים).

אז האם העולם שלנו הוא כדור מסתובב או דיסק עגול יציב ושטוח כפי שטענו הקדמונים?


מתנגד של ד״ר רואבת׳ם מזמין אותו לדו קרב על שפת הים

מתנגדיו של רואובת'ם קינטרו אותו וטענו שהכל טוב ויפה, אבל מאחר שאינו מסוגל להסביר מדוע ספינות נעלמו לפני התרנים שלהן, כשהפליגו אל הים, הכל בטל ומבוטל ואין בזה כל ממש. אחד מהם בשם פלימות' אף הזמין את הדוקטור שלנו ל״דו קרב״ מדעי על שפת הים, כדי לברר ״אחת ולתמיד״ את פשר העלמות הספינות לפני התרנים. מבחינת הטוענים שהארץ היא כדור עגול, הייתה זו הוכחה ניצחת לצדקת דרכם, כשהם מתעלמים מהממצאים והמדידות של רואובת'ם.

לבסוף נענה הדוקטור שלנו לקריאות הקרב נגדו, והתייצב על שפת הים כשהוא מצוייד בטלסקופ. הטענה של מתנגדי ד״ר רואובת'ם, התבססה על אחת משלוש ההוכחות של אריסטו לכך שהעולם שטוח. גם אריטסו טען שהעלמות הספינות לפני התרנים, היא כי יש קימור, והנה הוא מתגלה בים.

אריסטו שם לב שכאשר צופה עומד על החוף ומביט אל עבר ספינה בים, היא נעלמת משדה ראייתו ככל שהיא מתרחקת והוא הניח כי הסיבה לכך היא בגלל עקמומיותה של הארץ .

אבל ד״ר רואובת'ם בעזרת הטלסקופ שלו הוכיח כבר על שפת הים שהיעלמות הספינות לא מספרת לנו על מצבה הגיאומטרי של הארץ, אלא היא אשליה אופטית. שהרי למרות שהספינה נעלמה משדה הראייה, ניתן היה לראות אותה בשלמותה בעזרת הטלסקופ שלו.
באותם ימים היה טלסקופ מצרך יקר שרק עשירים יכלו להרשות לעצמם, אך כיום יכול כל אחד לערוך בכוחות עצמו את הניסוי, ולבדוק: האם הספינה באמת נעלמת מהעין? או שמוגבלות של שדה הראייה שלנו הוא ורק הוא לא מאפשר לנו להמשיך ולראות אותה?

מי שיעשה את הניסוי הזה יכול להוכיח בקלות שאריסטו טעה בהנחתו, אם נשתמש בטלסקופ, משקפת, ומצלמות עם זום גבוה
כאשר ספינה נעלמת לחלוטין מעבר לאופק, טכנולוגיה מודרנית מאפשרת לנו לעשות "זום" פנימה עד שהספינה שוב נראית בגודל מלא. זה מוכיח שספינות לא נעלמות מראייתנו בעקבות עקמומיות הארץ, ושקו האופק אינו אלא יותר מנקודה ממנה שדה הראייה הטבעי שלנו נגמר...

בעקבות ההוכחות הרבות של ד״ר רואובת'ם, אם בעזרת המדידות הרבות שהוכיח שאין קימור ולכן העולם אינו כדור, בעזרת ״ניסוי האוניות״ והוכחות אחרות״ שוכנעו רבים ועזבו את הממסד המדעי או את מוסדות הלימוד שלו בטענה כי מדובר בשטיפת מוח, או מדע בדיוני, ולא ממש במדע מבוסס, ואמרו עוד כי "כמה מן המסקנות החשובות ביותר של אסטרונומיה מודרנית פגומות מן הייסוד".


Next article:
The genius clip on the fake space (4 years ago)

ESim
or
Register for free:
Only letters, numbers, underscore and space are allowed (A-Z,a-z,0-9,_,' ')
Show more

By clicking 'Sign Up!', you agree to the Rules and that you have read the Privacy Policy.

About the game:


USA as a world power? In E-Sim it is possible!

In E-Sim we have a huge, living world, which is a mirror copy of the Earth. Well, maybe not completely mirrored, because the balance of power in this virtual world looks a bit different than in real life. In E-Sim, USA does not have to be a world superpower, It can be efficiently managed as a much smaller country that has entrepreneurial citizens that support it's foundation. Everything depends on the players themselves and how they decide to shape the political map of the game.

Work for the good of your country and see it rise to an empire.

Activities in this game are divided into several modules. First is the economy as a citizen in a country of your choice you must work to earn money, which you will get to spend for example, on food or purchase of weapons which are critical for your progress as a fighter. You will work in either private companies which are owned by players or government companies which are owned by the state. After progressing in the game you will finally get the opportunity to set up your own business and hire other players. If it prospers, we can even change it into a joint-stock company and enter the stock market and get even more money in this way.


In E-Sim, international wars are nothing out of the ordinary.

"E-Sim is one of the most unique browser games out there"

Become an influential politician.

The second module is a politics. Just like in real life politics in E-Sim are an extremely powerful tool that can be used for your own purposes. From time to time there are elections in the game in which you will not only vote, but also have the ability to run for the head of the party you're in. You can also apply for congress, where once elected you will be given the right to vote on laws proposed by your fellow congress members or your president and propose laws yourself. Voting on laws is important for your country as it can shape the lives of those around you. You can also try to become the head of a given party, and even take part in presidential elections and decide on the shape of the foreign policy of a given state (for example, who to declare war on). Career in politics is obviously not easy and in order to succeed in it, you have to have a good plan and compete for the votes of voters.


You can go bankrupt or become a rich man while playing the stock market.

The international war.

The last and probably the most important module is military. In E-Sim, countries are constantly fighting each other for control over territories which in return grant them access to more valuable raw materials. For this purpose, they form alliances, they fight international wars, but they also have to deal with, for example, uprisings in conquered countries or civil wars, which may explode on their territory. You can also take part in these clashes, although you are also given the opportunity to lead a life as a pacifist who focuses on other activities in the game (for example, running a successful newspaper or selling products).


At the auction you can sell or buy your dream inventory.

E-Sim is a unique browser game. It's creators ensured realistic representation of the mechanisms present in the real world and gave all power to the players who shape the image of the virtual Earth according to their own. So come and join them and help your country achieve its full potential.


Invest, produce and sell - be an entrepreneur in E-Sim.


Take part in numerous events for the E-Sim community.


forum | Terms of Service | Privacy policy | Support | Wikia | Alpha | Luxia | Primera | Secura | Suna | Mega | Arcadia | Vega | esim political game
PLAY ON