Esim - האם קיים כוח הכבידה?
Login:
Password:

Forgot password Register

Article


6
האם קיים כוח הכבידה? (Political)
Posted 4 years ago by
Wolf_Of_Night    
Report




מספרים לנו שהעולם שלנו הוא כביכול כדור שמסתובב סביב צירו במהירות אדירה של כ - 1600 קילומטרים לשעה. חשבתם על זה פעם? מדובר במהירות אדירה. אבל זה עוד לא הכל: בנוסף הוא מסתובב כמו פורפרה סביב השמש.
תחשבו על זה... כשאתם נוסעים בכביש במהירות של בסך הכל 100 קמ״ש, כמה מהיר זה, והנה העולם שלנו מסתובב כביכול במהירות של כ - 1600 קמ״ש. מהירות עצומה, לא? אפשר ממש לחטוף סחרחורת.

אז איך זה שאנחנו לא מתעופפים מהכדור המסתובב שלנו? שמסתובב סביב צירו ובנוסף מסתובב סביב השמש במהירות שלא תיאמן?... אה, כמובן. בשביל זה המציאו לנו את ״כוח המשיכה״, ועוד מעט נדבר על ה״כוח״ הזה, ונראה שיותר מכוח מדעי הוא נראה כמו ישות מיסטית חיה פועמת ונושמת, עם יכולות בחירה של ממש, מה למשוך ומה לא, מתי וכמה ולמה. נחמד לא? רק שכשמתבוננים בזה קצת יותר ברצינות, רואים שזה לא בדיוק ״מדע״, וגם לא ממש סביר.

ואיך זה שאנחנו לא חושבים על זה? ולא שמים לב?

כי מסבירים לנו הכל במילים מסובכות, עם כמה שיותר נוסחאות ומילים לא מובנות, כדי שנקבל סחרחורת, אם לא מהסיבוב המדומיין של הכדור, מההסברים ההזויים על איך זה יתכן שאנחנו לא עפים מגוף שמסתובב במהירות כזו, ונהיה עם אפס יכולת להתמודד איתם. כי זה כביכול ״מאוד מאוד מסובך״. אז זהו, שלא.
אם נבחן את הדברים בהיגיון, נראה שפשוטים הדברים ואפשר בם לנגוע, וכל היתר הם עוד הונאה ותעמולה.



הבונה החופשי אייזיק ניוטון
הראשון ששם לב שתפוח נופל מעץ


כוח הפכפך, בעל טעם אישי, שגורם לחלק מהדברים לחוג באוויר, ולאחרים להידבק לארץ

ב-1687, פרסם הבונה החופשי ניוטון את ספרו: "פרינקיפיה מתמטיקה" המפורסם, ובו הציג לעולם את הרעיון של ״כוח המשיכה״.
הבונים החופשיים שלנו נאלצו להמציא את הכוח הזה, מאחר ו״תיאוריית כדור הארץ״ שלהם, עמדה בפני ביקורת רבה וממושכת בשל היותה בלתי מעשית, עקב הפיזיקה הטבעית של גופים כדוריים מסתובבים. שהרי כפי שיכול כל אחד לבדוק, וכפי שכולנו יודעים היטב: כל דבר שנניח על שטחו של גוף עגול שמסתובב במהירות הבזק, יפול או יתעופף ממנו.

אנשים לא היו טיפשים, ושאלו את הבונים החופשיים הללו שהציגו את עצמם כ״מדענים״ - איך יכול להיות שאנשים, מבנים, ואוקיינוסים ענקיים, נותרים "דבוקים" לארץ כדורית שמסתובבת כביכול מהר יותר ממהירות הקול? ובנוסף מסתובבת וחגה במעגלים נוספים סביב השמש?

הבונים החופשיים היו צריכים להמציא פתרון לעניין הבלתי סביר בעליל הזה. ולכן הם נזקקו להמצאתו של "כוח" שיכול לקבע את כל הדברים במקומם.
לשם כך הם בדו מליבם כוח עוצמתי והפכפך, שהרי מצד אחד הוא כל כך עוצמתי עד שהוא משאיר את האוקיינוסים צמודים לארץ, אבל באותה העת, הוא לא גורם לסירות המשוטים לשקוע ולהידבק לקרקעית, כפי שהיה אמור לקרות באם היה זה באמת הוא. אבל ראו זה פלא, האוקיינוסים נדבקים, והסירות אינן שוקעות... ומה עם גלי הים? כיצד הם נעים להם ללא הפרעה אם כוח המשיכה כביכול מדביק את המים לקרקעית?

הם סיפרו לנו שמדובר בכוח חזק דיו בכדי למשוך איתו את כל האטמוספירה (שכבת גז שמקיפה כבכיכול את הכדור המומצא ומסתובבת ביחד עם מהירות הסיבוב האדירה של הכדור), אבל למרות העצמה האדירה הזו, ציפורים וחרקים מצליחים לעופף בצורה חופשית, וללא הגבלה לכל כיוון.... כי בעצם, כך סיפרו לנו, הוא חלש.

מדובר, אם כן, בכוח הפכפך וחמקמק, חלש וחזק באותה מידה. ובאותו מיקום. מוזר, לא?

הם סיפרו לנו על כוח חזק כל כך שיכול לגרום לגשם ליפול מלמעלה, מחד, ולצמחים לצמוח כלפיי מעלה, אך עם זאת חלש דיו בכדי שלא יהיה ניתן למדודו/לזהותו ע"י המכשור הקיים באותם הימים.... או שבעצם הם טענו שלא ניתן למדוד אותו כדי שיוכלו למכור לנו את ההונאה חסרת ההיגיון הזו?

הנחתו של ניוטון אודות: "כוח בלתי נראה המסוגל לפעול במרחבים ומרחקים אדירים״... בצורה מלאה סתירות, הוביל לביקורת קשה עליו ומתנגדיו טענו שהוא הכניס: "סוכנים מיסטיים נסתרים" אל תוך שדה המחקר המדעי.
לפני שניוטון הציג את תיאוריית ״כוח הכבידה״ שלו, החוקים הטבעיים של צפיפות/דחיסות וציפות (ציפה על פני הים), הסבירו באופן מושלם והולם את העולם שסביבנו.

לדוגמא: מהי הסיבה שבלון ממולא בהליום מרחף השמיימה, ואילו בלון מלא באוויר צונח לאדמה?

ובכן, זה לא כי לכוח המשיכה המומצא של ניוטון אין השפעה על הליום, או כי הוא ״דוחה אותו״. או כי ״לא בא לו עליו״. אלא פשוט: בגלל שגז ההליום הרבה יותר קליל מהאוויר, הוא מרחף כלפי מעלה.
ומנגד, בלון ממולא בפחמן דו חמצני, הוא כבד וצפוף יותר מהאוויר שסביבו, ועל כן הוא צונח ונופל על האדמה.
אם תנפח את הבלון בחומר כבד רק במעט מן האוויר שמחוצה לו, הוא יעופף לזמן מה אך לאחר מכן יחל לצנוח עד שיפול על האדמה.
אם תשחרר מידך בלוק מהאוויר, אובייקט שהוא כבד בצורה משמעותית מהאוויר, הוא יפול ישר במהירות ובחוזקה על האדמה. כי אלה הם חוקי הטבע הפשוטים וההגיוניים.
ולא בגלל סיפורי המעשיות ש"כוח המשיכה" מעדיף למשוך את הבלוק, ולא את פרח הסביון למשל. יש לו טעם אישי, והוא כן נמשך, או לא נמשך. וזה הכל עניין של טעם. מה, לא?

הדברים מעופפים או נופלים בגלל חוקים פשוטים, כשהסיבה היא עד כמה הם קלים או כבדים מהאוויר הסובב אותם. וזה הכל.
זו הסיבה לכך שטיפות גשם צונחות מהאוויר, ובועות אוויר או בועות סבון מתרוממות אל על.
ואין לכך שום קשר לאיזה ״כוח משיכה״ מומצא בעל בחירה חופשית כביכול, שבוחר לו את מה למשוך ואת מה לא. הכל על פי שיקול דעתו הבלעדי, שיקול דעת שאין לנו שום יכולת להבין.... ובטח שלא למדוד. כמה נוח...

נראה שזוהי עוד תיאוריה פסאודו מדעית שהמציא הבונה החופשי ניוטון, אותה בדה ממוחו הקודח והעלה אותה על הכתב בספרו המוזר ״כדורים מסתובבים״. כדי לשכנע אותנו שכולנו נמלים קטנות שחגות במעגלים סביב השמש ביקום שלא סופר אותנו. או שמה היו אלה הבונים החופשיים שרצו להחדיר למוחותינו תיאוריות כאלה שיצדיקו את העבדות והשעבוד המתוכננים? והם אלה שלא סופרים אותנו?....

התגלית ״הגאונית״ של ניוטון - הוא ראה תפוח נופל מעץ

התיאוריה של ניוטון הומצאה לכאורה כאשר הוא ראה תפוח נופל מעץ. כאילו שאף אחד בהיסטוריה האנושית עד אותו יום טרם ראה אובייקט נופל ותהה מדוע הוא נפל. מספרים לנו שהייתה לו "התגלות מדעית ממשית", כביכול.
ניוטון וחבר מרעיו מספרים לנו שה״תפוח נפל מהעץ״ כי "כוח" במרכזו של כדור ארץ מסתובב, מושך אותו לאדמה... נו באמת.
איך זה שהתפוח שתלוי על ענף כה דקיק לא נמשך לארץ על ידי אותו ״כוח״ כבר מיום היווצרו? ושהרי הכוח הזה יודע כביכול בדיוק מתי התפוח מבשיל, ומושך אותו בדיוק באותו רגע... נו באמת.
התפוח נופל מסיבה פשוטה: הוא כבד ודחוס יותר מהאוויר שמקיף אותו. וזה הכל.

ניוטון החל לעבוד בנמרצות על ניסוח התיאוריה שלו אודות ״כבידה אוניברסלית״, שהשתמש בה לא רק בכדי להסביר מדוע חפצים נופלים, אלא הוא הכיל אותו גם על ״גופים שמיימיים מסתובבים״. ניוטון טען ש״כוח הכבידה״ הוא זה שגורם לשמש, לירח, לארץ, לפלאנטות והכוכבים לנוע סביב גופים שונים.

כלומר, לא רק שכוח הכבידה היה הפכפך וסלקטיבי באשר לגופים שלהם הוא מאפשר ליפול, בעוד שלאחרים הרשה רק להתרומם ולרחף, ראו זה פלא, ״כוח המשיכה״ יכול גם לבצע פעולות שונות בסדרי גודל שונים:
מצד אחד, כוח הכבידה גרם לאנשים, בניינים ואוקיינוסים להיצמד לשטח הארץ.
בעוד שכאשר דובר בכוכבים או פלאנטות, כוח הכבידה החליט ״עד כאן״ ,במקרה הזו הוא החליט שעל הכוכבים להסתובב להם, לרחף ולנוע במעגלים. הוא לכאורה גרם לירחים לנוע סביב פלאנטות, ולפלאנטות לנוע סביב כוכבים.

למרבה הצער, ניוטון מעולם לא התייחס לשאלה זו, אך היא נותרת בעינה:
איך ומדוע ״כוח הכבידה״ יגרום לפלאנטות לנוע סביב השמש, בעוד שלאנשים הוא גורם להיצמד לקרקע?
אם מדובר בחוק מדעי, ולא באיזו ישות מיסטית בעלת בחירה חופשית והעדפות, או טעם אישי, אם מדובר בחוק מדעי, הוא אמור להיות עקבי.
ואם כך הוא היה אמור לגרום לאנשים לעופף במרחב במסלולי תנועה סביב הארץ, או לגרום לארץ, הירח והפלאנטות, להימשך, להתנגש ולקרוס לתוך השמש.

את שתי ההתרחשויות ההפוכות הללו מספרים לנו שגורם ״כוח הכבידה״ אין בזה שום היגיון, ובטח שזה לא ״מדעי״.

וחוץ מזה, יכולת ההשפעה המגנטית של ״כוח המשיכה״ על אובייקטים גדולים וכבדים, כלומר היכולת שלו להדביק את כולנו כביכול אל כדור המסתובב במהירות הבזק, כולל אוקיינוסים ובניינים ומה לא, לא מתקיימת בשום מקום בעולם הטבע.
אין דבר כזה בטבע. אין שום כדור, (או כל צורה אחרת), שגורם כביכול לאובייקטים קטנים יותר להידבק אליו או להקיף אותו כשהם מרחפים באוויר.

האם ראיתם פעם ניסוי מדעי של גוף כדורי, כאן על פני האדמה, שמסתובב במהירות שמדביק אליו שפן? או גורם לו לעופף סביבו במהירות? האם ראיתם פעם דבר כזה בטבע? במקום כלשהו במו עינכם? לבד מסיפורי מעשיות ודמיונות, אין לתיאוריה הזו שום בסיס ואפילו לא הוכחה ממשית אחת.
נסו לסובב כדור טניס רטוב, או כל גוף כדורי אחר, שימו לצורך הניסוי אובייקטים קטנטנים על שטחו, ותיווכחו לראות שכולם נופלים או עפים ממנו.
שום דבר לא נדבק אליו או חג סביבו. נקודה.

לטעון לקיומו של ״חוק טבע״ שיש לו העדפות, טעם אישי ובחירה חופשית, שבוחר פעם להדביק חפצים אל מישהו, ופעם לגרום להם לחוג סביבו במעגלים, ומבלי שיש אפילו הוכחה פיזית בודדת לקיומו, אלה הם סיפורי מעשיות ולא מדע.

האם העולם שלנו הוא באמת כדור מסתובב? או שהוא בכלל עגול אבל שטוח?
בסרט כאן תוכלו ללמוד גם על ממשיך דרכו של ניוטון אינשטיין, ועוד, ולהחליט בעצמכם:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
https://youtu.be/9izkLOehrRI
--------------------------------------------------------------------------------------------------------




Previous article:
עדשת עין הדג ומצלמות GoPro יוצרות קימור מזוייף (4 years ago)

Next article:
האם זה תלוי במסה? (4 years ago)

ESim
or
Register for free:
Only letters, numbers, underscore and space are allowed (A-Z,a-z,0-9,_,' ')
Show more

By clicking 'Sign Up!', you agree to the Rules and that you have read the Privacy Policy.

About the game:


USA as a world power? In E-Sim it is possible!

In E-Sim we have a huge, living world, which is a mirror copy of the Earth. Well, maybe not completely mirrored, because the balance of power in this virtual world looks a bit different than in real life. In E-Sim, USA does not have to be a world superpower, It can be efficiently managed as a much smaller country that has entrepreneurial citizens that support it's foundation. Everything depends on the players themselves and how they decide to shape the political map of the game.

Work for the good of your country and see it rise to an empire.

Activities in this game are divided into several modules. First is the economy as a citizen in a country of your choice you must work to earn money, which you will get to spend for example, on food or purchase of weapons which are critical for your progress as a fighter. You will work in either private companies which are owned by players or government companies which are owned by the state. After progressing in the game you will finally get the opportunity to set up your own business and hire other players. If it prospers, we can even change it into a joint-stock company and enter the stock market and get even more money in this way.


In E-Sim, international wars are nothing out of the ordinary.

"E-Sim is one of the most unique browser games out there"

Become an influential politician.

The second module is a politics. Just like in real life politics in E-Sim are an extremely powerful tool that can be used for your own purposes. From time to time there are elections in the game in which you will not only vote, but also have the ability to run for the head of the party you're in. You can also apply for congress, where once elected you will be given the right to vote on laws proposed by your fellow congress members or your president and propose laws yourself. Voting on laws is important for your country as it can shape the lives of those around you. You can also try to become the head of a given party, and even take part in presidential elections and decide on the shape of the foreign policy of a given state (for example, who to declare war on). Career in politics is obviously not easy and in order to succeed in it, you have to have a good plan and compete for the votes of voters.


You can go bankrupt or become a rich man while playing the stock market.

The international war.

The last and probably the most important module is military. In E-Sim, countries are constantly fighting each other for control over territories which in return grant them access to more valuable raw materials. For this purpose, they form alliances, they fight international wars, but they also have to deal with, for example, uprisings in conquered countries or civil wars, which may explode on their territory. You can also take part in these clashes, although you are also given the opportunity to lead a life as a pacifist who focuses on other activities in the game (for example, running a successful newspaper or selling products).


At the auction you can sell or buy your dream inventory.

E-Sim is a unique browser game. It's creators ensured realistic representation of the mechanisms present in the real world and gave all power to the players who shape the image of the virtual Earth according to their own. So come and join them and help your country achieve its full potential.


Invest, produce and sell - be an entrepreneur in E-Sim.


Take part in numerous events for the E-Sim community.


forum | Terms of Service | Privacy policy | Support | Wikia | Alpha | Luxia | Primera | Secura | Suna | Xena | Mega | Arcadia | esim political game
PLAY ON